Senjorita eli Riitta on 7-vuotias tamma luonteeltaan täyttä kultaa. Se on rauhallinen ja kiltti, kaikkien kaveri. Laumaan tulevan uuden hevosen laitan ensin Riitan kaveriksi, jonka jälkeen tulokkaan on helpompi tutustua muihin. Tämä toimi hienosti Ninon kohdalla. Riitta piti ruunat erillään toisistaan parisen päivää lauman yhdistämisen jälkeen. Laumadynamiikan syntymistä ja jokaisen hevosen oman paikan löytymistä laumassa oli mielenkiintoista seurata. Lauman johtajana on Nino, Anton seuraavana, sitten Riitta ja alinpana Argon. Argon siis väistää muita hevosia tarhassa.

Riitan kanssa olen tehnyt kovasti töitä, ratsastanut, ajanut, käynyt valmennuksissa, ratsastuspilateksessa - terveiset ja kiitokset Aira Toivolalle hienoista tunneista! Maastakäsin olemme tehneet Kari Vepsän hevostaitoharjoituksia ja käyneet uimassa ja kävelyllä, syöneet puolukoita metsässä. Olen totuttanut ja siedättänyt Riittaa kaikelle mahdolliselle ja se onkin utelias ja tutkii mielellään kaikkea uutta. Vielä bonuksena, se "puhuu" suomea! Tässä olemme Riitan kanssa puolukkametsässä, ihana paikka piehtaroida!

601492_635083563190989_861671443_n.jpg

 

Riitan kanssa harrastamme monipuolisesti - maastoilua, kärryillä ajoa, talutuksessa lenkkeilyä/kävelyä, estehyppyjä sekä kouluratsastusta. Olen hankkinut kuolaimettomat suitset, sidepullit, jotka mielestäni toimivat paremmin kuin perinteiset. Tarkoituksena on vielä hankkia lännensatula, joita onkin muutamia kokeiltu, mutta sopivaa ei ole vielä löytynyt. Lännenratsastus onkin uusi aluevaltaus, josta ainakin minä olen innoissani.Riitta työskentelee mielellään kentällä, yrittää kovasti miellyttää. Ja mikä ihaninta, sen työskentely on rentoa ja tasapainoista. 

Ronja-koira on usein mukanamme maastolenkeillä ja jos Ronja piipahtaa metsässä, Riitta jää odottamaan sitä ja varoo tarkoin astumasta sen päälle. 

Pitkä matka ollaan Riitan kanssa tultu, joskus tuo matka on tuntunut hankalalta nuoren hevosen kanssa mutta yhdessä oppien ja tekien Riitasta on tullut huipputamma (vrt. minä olen oppinut), jonka kanssa on mukava harrastaa. Olen siitä kamalan ylpeä!